2015. május 12., kedd

Ben Tee, Skócia

Idén tavasszal sikerült eljutni Skóciába, ahol az időjárás pár napon volt annyira kegyes, hogy kirándulni lehetett a hegyekben. Ezen túrák egyike a Ben Tee-re vezetett ÉNY-ra Loch Lochy-tól. Kilfinnan farmtól volt az indulás, egyből a tóparti szállásunk mellől.

Kilfinnan Burn

Kezdetben rövid ideig a Kilfinnan Burn folyó mentén haladó földes utat követtünk hűséges társammal Pulcsival, majd ezután a folyót amíg el nem értük a Kilfinnan Fall vízesést

ösvény a hegyoldalban

letekintve Kilfinnan Burn-re

szikla alá bújva az eső elől

A vízesés tetejéhez nagyon közel lehet jutni, amennyiben az ember nem bánja hogy puszta, nedves sziklán kell keresztül mászni. Félelmetes és lenyűgöző érzés a sziklaperemen állni egy lépésre a természet ilyen erejétől.

Kilfinnan Fall vízesés

egy ugrásnyira a vízeséstől

Miután kigyönyörködtem magam a dübörgő zuhatagban ösvény nélküli, meredek terepen haladtunk keresztül, ahol a durva növényzet helyenként derék magasságig ért, majd az erdészet határán lévő kerítésen átkeltünk.

Ehhez a ponthoz érve a Allt a' Choire Ghlais folyó völgye tölti ki a láthatárt fenyegető csúcsok által körbeölelve. Balról Maell nan Daercag, Sean Mheall, Sron a Choire Ghairbh, Meall a' Choire Ghlais előttünk és mai célunk Ben Tee jobbra.

Loch Lochy irányába visszatekintve

Ben Tee

Itt szembesültem a közelgő jövőmmel is amint a közelgő eső beborította egyik csúcsot a másik után NY felől érkezve.

sebesen érkező eső

itt van újra az eső

Miután az összes vízhatlan ruhámat magamra öltöttem majdnem légvonalban haladtunk Ben Tee csúcsa felé némileg a hegy K-i szélárnyékába kitérve. 700 méteres magasságig a terep végig mocsaras volt, nagyjából növényzettel borított sekély víz.

Lochan Diota tengerszem

gyengén látható szivárvány Loch Ness fölött

Ez a magasság felett a terep sziklásabbá vált helyenként hófoltokkal tarkítva.
 Loch Garry

szivárvány Loch Lochy fölött

szétázott, fázós, fáradt kiskutya

láthatáron a csúcs

904 méteren a csúcsot jelző kőhalomnál egy gyors fotó után már indultunk is futva lefelé, mert féltem, hogy a üvöltő szél darabokra szed. Lefelé végig futólépésben haladtam, mivel ez volt a leghatékonyabb módja a közlekedésnek ezen a barátságtalan terepen. Csupán egy óra kellett a szálláshoz visszajutni, míg felfelé 2,5 óra volt az út. Addigra persze sikerült teljesen bőrig ázni, de elégedett voltam, hogy az első skót csúcs már mögöttem volt.

kőhalom a csúcson

szegényes kilátás 904 méterről

lefele

Ben Tee

messzi folyók

Loch Lochy & Kilfinnan Farm

Ceann hajózsilip a Kaledóniai csatornán

szevasz Ben Tee

végre ismét a kiinduló pontnál