2017. május 1., hétfő

Skye 2. nap - Fel a Cuillinre

2. nap: Fel a Cuillinre


Reggel megmásztam Sgurr nan Stri-t, utána andalogtam a tenger mentén majd végül elérkezett az igazi erőpróba: felvonszolni az összes cuccomat a Cuillin legdélebbi csúcsára. Ez pontosan 895 méteres szintkülönbség volt.

 Jobbnak gondoltam a szokásos folyók mentén felfele haladást most inkább cikk-cakk vonalra cserélni, így ezen a csapáson indultam el a domboldalban.

 Nem haladtam rosszul, de nagyon meleg volt, így gyorsan felhörpintettem a vizeimet.

 Az első visszafordító kanyar után beértem egy szikla möge, ahol még a minimális szellő is megszűnt.

A völgy túlsó felén szép kis sziklák törtek a csúcs felé.

 Lenn a szigeteken minden változatlan volt, a fókák hemperegtek, a kormoránok nézelődtek...

 Scavaig folyó, balra Coruisk kunyhó.

 Ezt a sziklát aztán megette az időjárás.

 Egy óra alatt felértem abba a magasságba, hogy már a völgy felsőbb részét is láthassam... nem tetszett amit láttam. Szintén nem segített, hogy teljes szélcsend volt.

  A Dubhs Gerinc.

 Szépen komótosan haladtam felfelé rendszeres pihőkkel, időről-időre elsuhant mellettem egy-egy csiga, de nem tulajdonítottam túl nagy jelentőseget ennek.

 Loch Coruisk fölé magasodó lapos Druim nan Ramh, a háttérben a Cuillin északi vége.

 Blaven.

 Sgurr nan Stri csúcsa.

További két óra kellett ahhoz, hogy a középső, napsütés által perzselt terepen átkeljek és elérjek ehhez a törmelékes, végső szakaszhoz. Ide már nem jutott a délutáni napsütésből, így ez sokkal kellemesebb egy gyorsabb előrejutást eredményezett.

 A törmelék felett a sziklafalak alja sok barlangot rejtett.

 További barlangok.

 A törmelékes rész aljában ered ez a patak, ami a csúcshoz legközelebbi vízforrás. A hegy fentebbi részén állandó vízet nem lehet találni, így minden készlet feltöltéshez pár 100 métert le kell ereszkedni.

 A kőtörmelék felett kezdődik egy komolyabb szurdok...

 ... ahova 40 perc alatt felértem. Itt választhattam bal és jobb közül. Gondoltam a jobb jobb lesz, de persze nem volt jó döntés. Olyan laza volt a talaj, hogy renderesen visszacsúsztam 5 métereket egy halom törmelék kíséretében. A bal oldali hasadék bal szélén stabil sziklafal lett volna, de hát ezt csak utólag tudtam meg, és persze következő ide vezető utamnál már azt használtam.

 Kinn a hasadékból... fenn a GERINCEN!

 És 4 órával a tengertől idnulás után fenn Gars-bheinn 895 méteres csúcsán. A kő-fészekbe már be is költöztettem a tatyómat. Este 8-10-ig a program: nézelődés.

 Kilátás a déli szigetekre: Soay, Rum, balra a távolban Eigg, jobbra Canna.

 A félsziget vége DNy felé.

 Legvégében a Viking kikötő.

 Kilátás ÉK-re.

 Scavaig folyó, tőle balra Coruisk kunyhó a szikla tövében.

 A Cuillin Gerinc csúcsai.

 Camasunary madártávlatból.

 Részlet Soay szigetről.

 Apró település Soay szigeten.

 Coruisk Emlékkunyhó a magasból.

Boldogan és fáradtan odafenn. 

 No és akkor lássuk, hogy mi micsoda! Katt a képre, egész jó felbontása van. A középső 5 hegycsúcs persze ebből a szemszögből nem látható, de így is van mit olvasni.

 Estére elcsendesedett az öböl.

 Kishajó a félszigen mentén.

 Közben készül a vacsi is. A vízzel már okosan kellett idefenn gazdálkodni, mosogatás fűvel és pzsvel...

 Másik hajó a félsziget napos oldalában.

 Gyarapszik a sötét oldal.

 Hangyányinak tűnő hajó Skye és Canna között.

 Elgol, ahonnan a sétahajók indulnak a Cuillin lábához.

 Egyre nyúltak az árnyékok. 

 Blaven estére kiszínesedik.

 Naplemente a tengeren.

 Sgurr Sgumain, Sgurr Alasdair és Sgurr Thearlaich alkonyat előtt. Előbbi kettő között jól kivehetőek a kis hegyes sziklatüskék.

Este 10 környékén nyugovóra tért a Nap a hegyek mögött... lassan én is követtem a példáját.