2017. május 4., csütörtök

Skye 5. nap - Gars-bheinn - Rubha an Dunain - Rubha a Gheodha Bhuidhe

5. nap

Gars-bheinn - Rubha an Dunain - Rubha a Gheodha Bhuidhe

Miután teleettem és kinézelődtem magam elhatároztam, hogy elnézek Rubha an Dunain félsziget végébe, ahol a történelmi hagyatékokat terveztem megnézni: Viking csatorna és téli kikötő, kamrás sírhalom valamint a MacAskill klánfőnök otthonának romjait.

Felkaptam a táskákat és búcsút intettem a felejthetetlen kilátásnak majd elindultam a meglehetősen meredek leejtőn lefele.

 Viszlát kilátás!

 Irány lefele!


Ahogy haladtam lefele egyre több színnel és gazdagabb élővilággal találkoztam...

 Parti lombhullató erdő.

...ibolya...

...kankalin...

...cickánytetem.

Egy kis kaja és pár fontos kellék ment a kistáskába a nagy pedig itt maradt hűsölni a szikla árnyékában a nap hátralévő részében.

 Papmacska.

 Sziklatömbökkel megszórt viszonylag sík vidék.

 Pár szarvassal is összetalálkoztam útközben...

 ...akik később beálltak pózolni Rum sziget ormai mellé.

 Vizek.

 Cuillin a tó felett.

 Loch Brittle.

 Az egykori MacAskill rezidencia. (19.sz), most csak juhok tanyáztak itt. 




 A kamrás sírhalom...

 ... és bentről.

 A Vikincs csatorna.

 ... és a tenger felé vezető szakasza.

 Mozgalmas élet egy kis tengeri medencében.

 Tengeri herkentyű.


 Kékcsengő.

 Egykori település romjai.

 A teljes félszigetet kettőosztó fal.

 Loch Brittle.

Mire visszaértem a táskámhoz addigra már eléggé sötétedőben volt, és sikerült úgy elrejteni a táskát, hogy egy 20 perc keresgélés eredményeképp sikerült újra felfedeznem a hollétét. Nagy örömmel fogadtam hűséges útitársam, majd itt a füves hegyoldalban ki is dőltem mára. Gars-bheinn csúcsáról nem igazán tűnt hosszúnak egy felfedezőút a félsziget végéig, de így utólag már nagyon is lehetett érezni azt a 20 km-t.
Ismét éjfél környékén hajtottam álomra a fejem.