2017. május 5., péntek

Skye 6. nap - Rubha a Gheodha Bhuidhe - Glen Sligachan

6. nap

Rubha a Gheodha Bhuidhe - Glen Sligachan

A mai napra már csak 2 cél volt kitűzve: visszajutni Glen Sligachanba és viszonylag közel tanyát verni a buszmegállóhoz. Természetesen mindezt kényelmes, komótos tempóban... nem mintha nagyon máshogy tudtam volna ekkor közlekedni a nagy táskával.

Reggli kilátás még a zsákba gubózva, a szigetek Soay , Rum és Eigg.

Túl szeles volt itt az idő, úgyhogy összepakoltam és főtt reggeli nélkül indultam tovább. Rövid időn belül viszonylag sok szarvassal összefutottam.

Futó szarvasok, a háttérban Sgurr nan Stri és Blaven csúcsai. 

Visszatekintve egy utat jelző kőrakásra.

És előttem már az öböl ahol a délelőtött napon sütkérezéssel és fókanézéssel terveztem tölteni. Természetesen kihagyhatatlan volt felfedezni a kis időszakos szigetet, ami Eilean Reamhar névre hallgatott. (fekete nyíl)

Túrahajó a kis szigetek között, Eilean Reamhar a közelebbi szárazföld.

Lenn a parton, felszerelés le.

A tengeri herkentyű amivel tegnap összefutottam itt élőben mocorgott a víz alatt.

Fenn a kis sziget tetején, Gars-bheinn, a Cuillin legdélebbi csúcsa felé tekintve.

A szigetet dús növényzet borította: pázsitszegfű.

Varjóháj.

Tengeri csillag surran a víz alatt.

Találtam egy szélcsendes helyet és feldobtam a reggelit főni, éljen a csokis műzli.

Közben időnként túrahajók jöttek-mentek és megrökönyödésemre én is majdnem olyan érdekes voltam egy sziklán sütkérezve, mint a fókák.

A fókák szintén sütkéreztek.


Aztán néhányuk csobbant egyet időről időre.

Felettébb meglepő de a kormoránok is sütkérezéssel ütötték el az időt.

Aztán jött egy-két akrobata fóka...


Coruisk Emlékkunyhó még mindig pazar helyen.

Négy óra punnyadás után elindultam  Glen Sligachan felé, a civilizáció irányába, hátrahagyva ezt a varázslatos helyet.

Scavaig folyó és a tenger.

Itt már Sgurr Hain gerincén ücsörögtem a tikkasztó hőségben, alattam tavak, folyók és a tenger.

A Cuillin mindenütt.

 Ezután már csak lefele vitt az utam a glen felé, a 2 túrázó valamnnyire segít a méretek szemléltetésében.

A völgy: Glen Sligachan.

Az út végtelennek tud tűnni ezen a szakaszon, így amikor valami érdekességre figyelmes lettem egyből lecsaptam az alkalomra, hogy kis szünetet tartsak, mint pl ezt a kis pávaszem párt megfigyelni.

A hegygerint olyan éles volt, hogy még a fényt is precízen vágta.

A békésen kanyargó folyó mentén szarvasok legeltek helyenként.

Tőlük nem messze én is tanyát vertem, amíg viszonylag melegen sütött a nap, hogy ússzak egyet a folyóban...

... és kimossam a ruháimat.

Aztán máris vacsoraidő volt.

Majd a hálózsák is fel lett dobva a pihe-puha fű tetejére.

Majdnem este 10-kor még javában zajlott ez a fény-árnyék járék a hegyoldalon, én pedig lassan álomra hajtottam a fejem.