2016. július 18., hétfő

Snowdonia 2016 2. nap - Cwm Uchaf, Cwm Glas

Túra, 2. nap - Cwm Uchaf, Cwm Glas:


Teljes napi összesítés (Ordnance Survey):
Táv: 20,68 km
Emelkedés: 1646,6 m

5 és fél óra alvás után hajnali 4:30-kor ébredtem fel, a lassan de biztosan előbújó fény hatására. Annak ellenére, hogy nem volt eső minden csupa víz volt a harmatnak köszönhetően, de majdnem egy km magasan és a felhők között ezen nem nagyon kell csodálkozni.

Ébresztő Crib Goch K-i végében.

A kilátás a gerincre elég pazar volt.

Csak a Ny-i végen Garnedd Ugain csúcsa volt éppen a felhőkben.

K felé a közvetlen környék felhők alatt volt.

Crib Goch.

Y Lliwedd

5:19-kor elkezdett felkelni a nap is.

A legtehetségesebb festő a rózsaszín árnyalataival kezdett el dolgozni körülöttem.

Rózsaszín Y Lliwedd.

Rózsaszín Crib Goch és Garnedd Ugain.

Aztán jött a sárga szín.

DK.

Alvóhely.

Crib Goch É-i vége hajnali napsütésben.

Zokniban és nagykabátban én is kiálltam a gerincre nézelődni.

Táborhely javarészt elpakolva.


Hálózsák szellőztetés és szárítás.

Cwm Uchaf völgy közvetlen alattam.


6:30-kor a gerinc túlsó feléről érkezett a mai napi elő túrázó, aki borzalmasan időzítette ezt a szakaszt. Szegény végig felhőben közlekedett, aztán amikor mondtam neki, hogy egy órával korábban gyönyörű tiszta volt ez a magasság, akkor teljesen rácsodálkozott. Rövid beszélgetés után É felé ereszkedett le innen. Akinek jó a szeme az ki tudja venni a felhőben rejtőzködő alakot.


A túrázó É felé épp egy hasadékba ereszkedik le.

A második kolléga 7:20-kor ért fel ide és Pen y Passból indult reggel. Ő épp egy környékbeli járvány tüneteit mutatta, ami a Walesi 3000-esek névre hallgat, azaz 24 órán belül megmászod az összes 3000 láb (914 m) fölötti csúcsot Walesben. Fel volt pakolva 6 liter vízzel és jégcsákány volt nála (fura figura). Ajánlottam neki inkább a víztisztító tablettát, mivel az lényegesen praktikusabb, mint egy hordónyi tiszta vizet cipelni. Ő is felhőn vágott keresztül a gerincet követve.

A nap második vállalkozó szellemű embere Crib Gochon.

Cwm Uchaf hangulatos felhőkkel övezve.

Amúgy másutt szép napos idő volt már ekkor is. A hegyek felett gyönyörű kék ég húzódott.

Eksönmen Crib Gochon.

Hegyi bölcsesség: ha rádszáll egy felhő, akkor függeszd fel a reggli ruhaszárítást.

Én időközben kinézelődtem magam egy időre, plusz nem állt szándékomban a csurom vizes gerincen, felhőben átkelni és ráadásként a vizem is elfogyott, így elindultam Cwm Uchaf völgybe üres üvegekkel miután a táskámat idefenn elrejtettem.

Lefele menet visszatekitve.

Egyre lejjebb... még mindig visszafele tekintve.

Az út előre.

Llanberis környéke a völgy alján.


Cwm Uchaf völgy magasabb régiója.

Törmeléken le.

Aztán már lenn is voltam a völgyben.

Crib Goch idelentől így fest.

Víz is akadt időközben.

Szemrevaló vízesés.

Mire leértem a korábbi vízesésnek az aljába kisütött a nap, így ezek a kis medencék tökéletes fürdőhelynek tűntek... habár egy picit hűvös volt a víz.

Jobbra az Elektromos Hegy (Electric Mountain) meddőhányói.

Harangvirág.

Újabb védett alvóhelyre bukkantam idelenn.

Ideális esős idő esetén, egy ember kényelmesen elfér odabenn.

Újabb apró vízesés a hágóval a háttérben.

Az utóbbi vízesés más szemszögből, itt Crib Goch a háttér.



Llyn Glas a völgy alján igazi gyöngyszem. Minden oldalról égig érő zordon sziklák veszik körbe és hangos a sirályok villyogásától.

Llyn Glas.


Engem ide viszont egy másik tó vonzott, az pedig még 50 méterrel magasabban feküdt abban a völgyben előttem.

Llyn Glas mögöttem.

Felfele menet Cwm Glas völgy felé.

Fenn Cwm Glas völgyben.

Kicsit odébb a völgy tava, Llyn Bach is meglett. 700 méteren voltam ekkor.

Az előrejelzés délutánra mutatott tiszta égboltot, elsősorban az miatt ereszkedtem le ezekbe az eldugott völgyekbe, hogy elüssek idelenn egy kis időt. Mivel még csak reggel 9 volt, így felmásztam ide a tó fölé és egy száraz, füves, napos rész pont ideális volt egy kis szundításra.

Nem egyedül bóbiskoltam kora reggel.

Mire felkeltem egy órával később már sokkal tisztább volt az ég mindenfelé.

Kipihenten indultam vissza ebből az eldugott kis völgyből a fürdőhelyemre, ahol a vízkészletem nagyrészét hártahagytam korábban.

Clogwyn y Person gerinc. Ezt majd valamelyik későbbi túra során "nézem meg" közelebbről.


Llyn Glas tó Cwm Glas völgyből szemlélve.

A bányászat hagyatéka.

Túrázók az É-i gerincen.

Crib Goch teljessségében.

Clogwyn y Person gerinc éle.

Hatalmas vizes sziklafal.

Cwm Uchaf és fölötte Crib Goch.

Llanberis hágó.


Az első ember akit idelenn láttam.

Ha Crib Gochról lepottyansz, akkor nagyjából a kép alján kötsz ki. Odafenn a gerincen épp emberek ácsorognak.

Mindenki kedvence: egy kis törmeléken mászás felelé.

Most már tiszta odafenn a levegő, nyomás vissza fel.

Újabb csoport a gerincen.

Pá-pá völgyek.

Útban felfelé.

Még mindig felelé.

Mögöttem már megint felhők.

Aztán 1 perccel később odébbálltak.


Utolsó szakasz a K-i csücsökhöz, ahol a tatyóm rejtőzött.

Fenn Crib Gochon újra.

Llyn Llydaw víztározó még elég felhős volt.

A gerinc D-i oldalán egy kicsit alacsonyabban egy sziklafal tövében várt a táska minden cuccommal.

Itt is napoztam egyet, közben kecskéket tanulmányoztam.

Meg persze túrázókat.

Aztán 11:45-kor eljött az ideje, hogy én is elinduljak Crib Goch túlsó felére.