2016. július 17., vasárnap

Snowdonia 2016 1. nap - Crib Goch

Túra, 1. nap - Crib Goch:


Teljes napi összesítés (Ordnance Survey):
Táv: 16,35 km
Emelkedés: 1980,9 m

Glyder Fach után nyomás fel Crib Gochra. Egyenlőre még csak a főút fölött voltam a Llanberis hágóban olyan 300 méteren. A kilátás éppen akkor nem volt pazar és mivel már este 7:30 volt vízgyűjtés után egyből indultam is tovább.


Llanberis hágó felhőben.

Egy ösvény is ment abba az irányba amerre én.


Llanberis hágó amikor a felhők valamelyest feloszlottak.


Ahogy haladtam felfelé a felhők néha szétszéledtek, sőt még a nap is átsütött rajtuk, pazar színvilágot teremtve. A hegyes csúcs nem más, mint Crib Goch K-i csücske.

Erre tovább felfelé.

Itt a Pen y Pass-ból induló ösvény fölött voltam valamennyivel és a felhős völgyet már magam mögött hagytam. Szemközt Glyderau hegyei láthatóak a felhők fölött, amiket nemrég hagytam el.

Felhős hágó.

Carreg Gwalch oldalában felfele.

Llanberis hágó elképesztő színekben.

Crib Gochhoz egy ideig ösvényt is vitt volna, de inkább a gerincen szándékoztam eljutni oda.

Talán az egyik legszebb táj, amit ezen a környéken eddig láttam.

Carreg Gwalch csúcsa mögött egy odúra lettem figyelmes.

Hasznos tudni legközelebbre, ha szükség esetén védett táborhelyre lenne szükségem.

Ezeken a Szarvakon (The Horns) vitt tovább az utam.

Ezzel a látvánnyal nehéz volt betelni.

Ahonnan érkeztem: a Glyderek sziklái felhőben és napsütésben.

Ezeken a kellemes füves dombokon gyorsan lehetett haladni.

A zord hegyek között található a Llyn Llydaw víztározó.

A Töltés (Causeway), ami a víztározót kettéosztja.


Bányászat maradványai a hegyoldalban.

Tovább fel a felhőkig!

A Töltés.

Snowdon erre. Inkább meghagyjuk holnapra.

Snowdonra vezető Pyg Track kétirányú átlépője.

Nos, ez itt már nekem szólt.

Crib Goch K-i végén ácsorgó emberke.

Vigyázat, Crib Gochra vezető út. Ide vele!

A kezdeti kiépített ösvényt elég gyorsan magam mögött hagytam.

A víztározó túlsó oldalán szintén holnapi célpont: Y Lliwedd csúcsai.

Utána jöttek a sziklás, törmelékes, majd mászós szakaszok.

Törmelékes ösvény.


Ez a barátságos kecske érdeklődve figyelte, hogy miben sántikáltam... ha ez valakinek álmatlan éjszakákat okozna, akkor a válasz, hogy nyilván bakancsban, és egyenlőre még nem is nagyon sántikáltam.

Már a Hold is fenn volt ekkorra.

Még egy kis törmelékes ösvény... fincsi!

Amikor közelebb értem a kecske valamin leplezetlenül elcsodálkozott... egyes embereknek is hasonló volt a reakciója a táskám méretére, de hát kell az.

A törmelékes részeket itt már nem volt hangulatom (és lehetőségem) követni...

... innentől a csúcsig bőséges kapaszkodókkal rendelkező falon lehetett felsurranni, kétségtelenül a legjobb része az egész hegynek... eddig.

Itt már egy jelentős sziklás rész mögöttem volt.

A utolsó szakasz felfele.

Táddáám... fenn a Crib Goch gerincen! 2 óra kellett a völgyből ide feljutni, azaz szokásosan nem kapkodtam el a dolgot.

És itt is volt az egy személy számára ideális, 1000 csillagos szállás. Nem gondoltam volna régebben, hogy idefenn ilyesmit talál az ember, de hát erre való a kutatómunka ... meg a Youtube.

Az alvóhely más szemszögből. A szakadék felőli oldalt azért végigraktam sziklákkal, nehogy alvás közben rossz helyen kössek ki.

Crib Goch É felé kanyarodó vége ez a vöröses színű hegygerinc.

Esteledik K felé.

Y Lliwedd csúcsai mögött a távolban az éppen csak felhők fölé emelkedő - számomra emlékezetes - Yr Aran.

Llanberis hágó éjjel. Este 11kor még nézelődtem egy rövid ideig, aztán takarodó volt, mivel hajnali 4-kor már világosodott, ami idefenn egyet jelentett az ébresztővel is.