2016. június 10., péntek

Assynt 2. nap - Canisp

Túra, 2. nap - Canisp:

Összesítés (Ordnance Survey):
Táv: 16,58 km
Emelkedés: 1240,9 m


Suilven teljesítése és a völgy alján csörgedező folyónál eltöltött rövidebb pihenő után indultam is tovább Canisp oldalán felfelé. Az egyik mélyebb vízmosást követtem felfelé, ami eléggé száraz volt, de teljes hosszában volt azért benne víz.

A vízmosást követve.

Suilvenre visszatekintve. Ebből a szemszögből lehet igazán látni, hogy hiába halad az ember a gerinc mentén, bőven kell felfelé és lefelé mászni.

Elágazik a vízmosás, háttérben Canisp csúcsának környéke.

Teljesen előbújik Suilven és Canisp között található Loch na Gainimh tó.

Suilven meredek csúcsai utáni terep a kép közepén, valamint a vízmosás mögöttem hagyott része a bal alsó sarokban.

falatozó harmatfű, amiről vadászat közbeni videót is sikerült lőni:


Ez a szurdok előtt átkeltem a patak jobb oldalára.

Kristálytiszta vizű kis medence a patak szurdok utáni végénél.

Suilven lassan de viztosan távolodik.

Útközben egy-egy szarvascsordát megzavartam a nyugodt déli legelészésük közben.


Suilven fűrészfogai

A legnyugatabbi csúcs Caisteal Liath: 731m

Jobbra a név nélküli 691 méteres csúcs, balra Meall Meadhonach 723 méterrel.

Jobbra Meall Meadhonach, balra Meall Beag.

méretes futrinka


Még egy ideig kell menni ezen a "laposabb" részen mire a kaptatóra, majd a gerinre felérek.

brekusz a domboldalban

Majdnem teljesen kiszáradt láp.

Kilátás délre.

...és északra.

Canisp gerincén.

Itt most már igazán látszik, hogy Suileag kunyhó a semmi közepén található.


Földút a kietlen vidéken keresztül, a távolban parti település.


tavak, jobbra Quinag

háttérben az óceán

tavak DK felé


uccsó kapaszkodó felfelé

Ezen a részen megint teljes szélárnyékban sétáltam miközben hét ágra sütött a nap, így itt sietnem kellett a szellősebb csúcs felé.


Suilven

Cul Mor

Cam Loch tó

Ez most már tényleg az utolsó szakasz felfelé.


Canisp északi oldala egész más képet mutatott, mint a javarészt füves gerinc, amin én közlekedtem.

Távolban az utolsó napi állomás, a tucatnyi épületbő álló település: Inchnadamph.

A pázsitszegfű még a leglehetetlenebb helyeken is nő, sőt elsősorban ott.


helyi művészet

lepke találó terepszínnel
Fenn Canisp tetején, 846 méteren. Több mint 100 méterrel magasabban, mint Suilven tetején, de ez séta a parkban kategória volt ahhoz képest.

Ez lesz a következő szakasz ... persze előtte egy kiadós pihenés-napozás ebeddel egybekötve.

A kép közepén Inchnadamph melletti sziklafal, aminek a tövében halad az autóút.

Hamar rábukkantam az ideális ülőhelyre.


Aztán inkább átváltottam a heverészésre.

Canisp füves gerince mögött Suilven, háttérben az óceán.

Quinag Loch Assynt tó mögött, háttérben az óceán.

Assynt legmagasabb csúcsai: Conival (987 m) és a távolabbi Ben More Assynt (998 m).

Inchnadamph

Nagyobb tavak közelségi sorrendben: Loch na Faoileige, Loch Dubh Meallan Mhurchaidh, Loch nam Meallan Liatha, valamint Loch Assyntkeleti csücske Inchnadamph mellett.

Suilven és Loch na Gainimh tó.


Suilven mögött Rubha Mor félsziget a távolban.

névtelen tó

apró vadvirág

Loch Assynt részlet.

Quinag

Suileag kunyhó még mindig látható, a kanyargó földúttól jobbra egy világos kis légypiszok.

Megannyi távoli sziget és félsziget.

A csúcson töltött egy óra szinte elrepült, épp csak arra volt elég, hogy nagyjából szétnézzek és felcsüccsenjek a összes lehetetlenül álló sziklatömb tetejére.

A terep lefelé ismét változott.

Bal oldalon Inchnadamph és a mellette húzódó látványos sziklafal.

A nagyok ismét: Conival, Ben More Assynt, valamint a 3. pukli jobbra Ben More Assynt déli csúcsa.

Itt került először szem elé a mai végállomás környéke, a kép közepén látható barlangairól híres Allt nan Uamh medence.

Sok-sok tó DK felé, a legnagyobb Loch Awe.

virágzó moha (szerűség)




 Az út előttem: cél a jobb oldalon lévő völgy.

Ezen a terepen folyton figyelni kellett, hogy hova lép az ember, jó hogy rendes bakancs volt a lábamon. 

 1,5 nap után ismét láttam embereket.

Az A837-es út fölötti sziklafal közelebbről.

 Száraz meder.


 Loch Awe

 kőhalom egy magasabb ponton

 Quinag. Jelenlegi tervek szerint a jobb szélen található szurdokon keresztül fogok rá felmászni, az elkövetkezendő napok valamelyikén.

 Loch Awe közelebbről.

 Ez pedig már a tényleges végcél: a jobb oldali világos mészkp sziklatömb, ami egy halom barlangot rejt magában. A völgynek ezen a fentebbi szakaszán a folyómeder csont száraz, itt a víz föld alatt közlekedik.

 Újabb túrázók ... érződik a műút közelsége.

 Az apró sziklákkal teleszórt, helyenként füves terepet egyre inkább terjedelmes sziklateraszok kezdték felváltani.

Az erős szélnek és napnak köszönhetően ezt a barátságos öltözetet öltöttem magamra és az elkövetkezendő napok többségében rajtam is maradt.


 óriási sziklaterasz

Leértem az első folyóvízhez a lefele vezető út kezdete óta.

 Itt fel is töltöttem az üvegeimet és folytattam a korábban félbehagyott napozást.

 Patak és Canisp.

 Közeledik a völgy bejárata.

 harmatfű

 Az Ullapool-Lochinver busz robog nyugat felé.

 Száraz tőzegláp. Félelmetes volt rajta sétálni, mindig vártam, hogy mikor merülök el, de szerencsére teljesen száraz volt.

Kanyargó Loanan folyó, a főút és Inchnadamph.

 Loch Assynt fölé tornyosuló Glass Bheinn.

 Inchnadamph

 Az utolsó szakasz a lefelé vezető úton.

 Conival

 Énekesmadár hatalmas zsákmánnyal.

 Loanan folyó partján Allt nan Uamh völgy felé nézve.

 óriási tegzes

 Loanan folyó észak felé kanyarog.

 Skócia virága.

Ezzel be is fejeztem a Canisp megmászását és a mai napi utolsó szakasz, a barlangokkal teleszórt Allt nan Uamh völgy következett ezután.