2016. június 16., csütörtök

Assynt 5. nap - Quinag - Ardvreck Kastély II

Túra, 5. nap - Quinag - Ardvreck Kastély II:

Összesítés (Ordnance Survey):
Táv: 14.66 km
Emelkedés: 866,1 m

Egy óra szunyókálás után felébredve egyből ezzel a futrinkával találkoztam össze.

Még jócskán álomittasan cammogtam tovább lefelé, amikor hirtelen tejesen magahoz tértem, ugyanis egy alig észrevehető gödör mélyen egy szarvasbika csontvázát láttam meg. Még mindig vad vidéken voltam, ahol ébernek kell lenni, különben az ember úgy végezheti, mint az a szegény jószág.

Sziklapárkányok.

Loch Assynt részlet és Suilven.

A hegy ezen része - ami a Creag Mhor: Nagy Kő névre hallgat - igazán ritkán látogatottnak bizonyult, ugyanis fél órán belül 2 kisebb agancsot találtam, plusz a korábban említett csontvázat.


Lochan Feoir.

Kastély a parton már egész közel.

Egy kis háttér is hozzá, hogy jobban lehessen értékelni...

A rom közelről.

Itt volt az ideje egy újabb fürdésnek a folyó szélcsendes kanyarulatában.

Utána lapos-lápos terepen keresztül követtem a kanyargó folyót a nagy tó irányába.

Korábban soha nem találkoztam ezzel a szitakötő fajjal de itt ekkorra már nem volt különlegesség.

A kanyargó folyó előttem.



Átkeltem az A837-es főúton a Skiag hídtól kicsit északra és az Achmore Farm felé tartottam. Mögöttem Quinag uralta a láthatárt.

Ez az Achmore Farm helyenként eléggé állattemető jelleget mutatott.

Szarvas (azaz szarvatlan) koponya.

Orhidea.



Achmore Farm.

Quinag.

Ardveck kastély.

Kicsit feljebb a kastélytól a Calda Ház.

Achmore Farm kerítése.

Ma eddig még nem is láttam szarvast... legalábbis élőt.



Ezek a szarvasok voltak olyan kedvesek és beálltak pózolni a kastély alá. Mondjuk biztosan segített, hogy az utolsó 400 méteren keresztül kúszva-mászva megfelelő helyeken felbukkanva precízen tereltem őket ebbe a pozicióba.

Kastély és szarvas.

Ház romja a parti romok felett. Végül a kastély helyett inkább itt aludtam.

Még néhány szarvas.

Az Allt a' Chalda Beag folyót elérve vízesések mentén ereszkedtem le a parton lévő kastélyhoz.

Quinag még mindig.

Csorda és Quinag.


Egy második csorda.

Újabb vízesés.

Quinag és Achmore Farm.






Lenn a parton Adrvreck kastély romjánál.




Kastély és Quinag. Na jó, megpróbálom most már egy ideig hanyagolni Quinagot.

Calda Ház.

Kastély, vízesés és Glas Bheinn a háttérben.

Ezt a félszigetet gyorsan körbe lehetett járni.

Loch Assynt.

A romok közelebbről szemügyre véve.




Átkelés közben Allt a' Chalda Mor folyón.


Menedék.

Calda Ház.



Kastély az ajtó túlsó oldalán.



Csigaforgató.



Sziklazátony Loch Assynton.




Gyűjtöttem vizet estére majd felmásztam a romhoz kicsit fentebb. A kastély romja le volt zárva a fedett helyeken és amúgy is túl forgalmas lett volna, így ez jobbnak tűnt.


Kilátás az ablakon.

Itt vertem tábort.

Készül a vacsi.


A cipőm ment estére a huzatos falba szellőzni.

Itt tértem nyugovóra. Egy ideig el is voltam, de túl nagy kövek voltak alattam ahhoz ki tudjam őket szedni, amik egy idő után annyira nyomtak, hogy inkább kiköltöztem a nagyon szeles domboldalba 50 méterrel odébb. Olyan hajnali 1-kor arra ébredtem, hogy világos van, amin nem lepődtem meg, de mivel elállt a szél megleptek a csípős legyek, így ideje volt a hálózsák szunyoghálóját behúzni. Melegem volt, mivel közel 700 méterrel alacsonyabban voltam, mint tegnap este, azaz kb 7 fokkal melegebb is volt, így majdnem teljesen le kellett vetkőznöm, hogy el tudjak újra aludni. Egy szó mint száz, mozgalmas volt az éjszaka.