2016. június 12., vasárnap

Assynt 4. nap - Glencoul - Quinag I

Túra, 4. nap - Glencoul - Quinag I:

Összesítés (Ordnance Survey):
Táv: 13,68 km
Emelkedés: 1532,6 m


Este még kiteregettem a vizes cuccaimat és finom vacsi közben elég sokáig dumáltunk mielőtt takarodót fújtunk. Reggel extrém sokáig aludtam, de a többiek bőven álmosabbak lehettek, habár ők csak egy rövid túrát tettek meg a fűúttól idáig. 6-kor már nem tudtam nyugodtan feküdni, úgyhogy fogtam a fényképezőmet és kimentem szétnézni a környéken.


 A többiek még mélyen aludtak.

 Odakint már sütött a nap, Quinag távoli bérceit megvilágítva.

Quinag közelebbről. A bal oldali csúcs, Sail Gharbh ÉK-i oldalán felmászni tervben volt, csak pontosan nem tudtam még, hogy ez mikor lesz.

 Apálynak köszönhetően a tegnapi szigetekre most át lehetett sétálni.

 Glen Coul épületei.

Loch Glencoul túlsó partján apró település.


 Billegetőcankó, az itteni vízimadarak egyike.

 Hínárcsomók.

 Kagylócsomó.

 Jól megfigyelhető, hogy meddig megy fel a dagály.

 A völgybe visszatekintve: a felhők ebben az irányban ma is alacsonyan ültek.

 Fenn az első, névtelen sziget tetején.

 Mögöttem Stack of Glencoul a kép közepén, most épp nem ért a felhőkbe.

 Eilean a' Chumhainn szigete Loch Beag tavon.

 A völgy ahonnan tegnap érkeztem. Ma egészen biztosan nem megyek abba az irányba.

 Süt a nap már itt is!


 Útban a következő szigetre.





 Eas a' Chual Aluinn vízesés teteje épp látszik.

 Csigák és tengeri makkok.

 A túlsó oldali sziget. Csupán 140 méterre van de csak 4,5 km-es kerülővel lehet oda gyalog eljutni. 

 Eilean an Tuim sziget.

Eilean Ard szigeten már.

 Az ott pedig Eilean an Tighe szigetecske.

A távoli Quinag időről-időre felhőkbe burkolózott, egyenlőre még mindig nem tudtam, hogy ma megpróbáljam-e megmászni vagy inkább maradjak-e itt Glen Coulban pihenni egy napot.

 Eilean an Tuim sziget, Quinag a távolban.

 Glen Coul épületei.

 Unapool


 Ha jól gondoltam, akkor Sail Gharbh ÉK-i két szurdokvölgye közül a bal oldalin keresztül fel tudok jutni a csúcsra a sárga vonalon. Persze nagyon minimális infóm volt erről az útvonalról és mivel túrázás és sziklamászás közötti átmenet lehet ezen a terepen feljutni, lehet nem jön össze, mint Suilvennél.

 A keleti hegyek teteje is felhőkbe ér, pedig a fölöttük lévő fennsík számtalan tavát is jó lett volna megnézni.

 Glen Coul felé tekintve a kis szigetekről, középen Stack of Glencoul.


 Jó napot, Ön mi járatban?

 Loch Glencoul.

 Csigaforgató.




 Glencoul kunyhónál ismét.

 A kunyhó bal oldali szobája.


 A többiektők elköszönve 9.30-kor útnak indultam. Végül úgy döntöttem, hogy próbálkozok Quinaggal ma, mivel arrafelé egész szépnek tűnik az idő... most épp.

 Falon át visszafelé a tegnapi útvonalon Loch Beag déli végéhez.

 Az ösvény nincs jelölve a térképen, de végig jól kitaposott és majdnem a parton visz.

 Eas a' Chual Aluinn, a 200 méteres vízesés.

 Loch Beag.

 Abhainn an Loch Bhig folyó torkolatánál átkeltem a folyón, hogy Loch Beag NY-i partja mentén tudjak tovább haladni.

 Énekes kedvében lévő billegetőcankó.


 Most már a NY-i partról láttam Eilean an Tuim szigetet.

 Nem tudtam eldönteni, hogy ösvényt vagy csapást követtem-e, de a lényeg, hogy jó irányba vitt.

 Glen Coul és szigetei.

 Ennél a falnál felkapaszkodtam a hegyoldalon 100 méteres magasságba.

 Kis átjáró a falban.

 Jó meredek volt, de kézzel is tudtam kapaszkodni, így kényelmesen haladtam felfelé.

 Érdekes színezetű báb.

 Ez az ösvény pont elég széles ahhoz, hogy behúzott hassal végig tudj sétalni rajta.

 Kis pihenés és Loch Glencoul megfigyelése.

 Glen Coul.

 Itt búcsúztam Glen Coultól.

 Liath Bhad, az új völgy, amit ebben a magasságban maradva terveztem átszelni.

 Kifeszített halászhálók Loch Glencoulon.

 Ebben a völgyben sem volt hiány szarvasból.


 A sziklafal vonalát követtem, hogy nagyjából szintben maradjak.

 Partvonal és Unapool települése.

 Halászhálók.

 Újabb csorda.

 A völgy 3/4-én már átkeltem ezen a ponton.

 Liath Bhad már mögöttem, balra Loch Glencoul, szemben Cnoc na Creige hegy.

 Ezután kisétátam Cnoc Coire a' Bhaic szélére, hogy ebből a szemszögből szemügyre vehessem Quinagot.

Hmm, emberes feladatnak tűnik. Érdekességképp Quinag két csúcsa, Sail Gharbh és Sail Ghorm közötti 400 méter magasságon lévő fennsíkra bedobtam az Eiffel Tornyot. Majdnem olyan magas lenne, mint a szurdokok fölött magasodó Sail Gharbh 736 méteres ÉK-i sziklaorma.


Már csak le kell ereszkedni a völgybe, át az úton, a szikladombos vidéken át és már mászhatok is fel rá.

A főút Kylesku felé.

Szigetek a távolban.

Unapool település.

Quinag részlet.

Quinag teljes terjedelmében. Csúcsai jobbról balra: Sail Ghorm (776 m), Sail Gharbh (809 m), Spidean Coinich (764 m)